There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

20/2: Kvinnor gillar män. Stilig i TV. Lobbning för svenskt-ryskt utbyte.

20th of February:

Det har varit en fin fotbollsvecka.
Arsenal slog äckel-Barcelona och CSKA Moskva bortaslog Paok Saloniki, trots att Vagner Love, Honda och Mark Gonzales alla saknades på grund av skador.
Men frågan är - och det här gör ont att skriva - om ändå inte Tottenhams seger i Milano var det bästa som hände i veckan.

Åter bevisades att Zlatan inte kan spela mot män.
Det manliga bestod den här gången av Michael Dawson och Jonathan Woodgate.
Fina engelska mittbackar som avslöjade att Zlatan egentligen bara kan spela typ
badstrandsfotboll i sydfruktsligor där man GÅR och spelar fotboll.

Zlatan skulle inte klara en månad i engelska ligan.
Det vet han naturligtvis om och det var därför Manchester Citys bud inte var intressant för honom.

Gattuso har varit en av de få italienska fotbollsspelare som jag respekterat.
Men han tappade allt när han attackerade min barndomsidol Joe
Jordan.
Och italienaren ska vara j-vligt glad att Jordan höll sig lugn.
Jordan är nämligen en av de sista man ger sig på... vilket ni kanske förstår av bilden på en ung Jordan.

Han var för övrigt inte bara min barndomsidol på den tiden.
Jag vill minnas att han även röstades
fram som VM:s sexigaste spelare både -74 och -78 (och kanske även -82) i tyska och engelska kvinnomagasin.
Ytterligare ett bevis på att kvinnor gillar män, tuffhet och oss som står i baren framför rädda pojkar som dansar.

En annan sak med Gattuso/Jordan-incidenten.
Gattuso kan ingen engelska - trots sin misslyckade karriär i Glasgow Rangers
- men skyllde sitt utbrott på att Jordan kallat honom "jävla italienare".
Jag har svårt att tro att en snubbe som inte kan engelska förstår ens "fucking Italian" på Joe Jordans extremt omöjliga skotska.

Vill ni se exemplarisk snöskottning, så kan ni kolla på bilderna härintill. Jag ska nu seriöst lobba för svensk-ryskt utbyte.
Sverige skickar trafikplanerare till Moskva. Ryssland skickar snöskottnings- och plogexperter till Stockholm.
Det finns ett extremt behov av dessa varandras tjänster.

Jag rensade bilder i telefonen på Sheremetyevo-flygplatsen igår
och hittade bilder på en fin tillställning som jag och Plåtslagaren besökte i Moskva före jul.
Alexander Bard och hans nya musikprojekt, Gravitonas, spelade på en invigningen av ny lyxbilssalong.
Med betoning på lyxbilar.

Det fina folket var där.
Jag och Plåtslagaren var dock finast av alla.
Vi fick häromveckan dessutom höra att vi hade varit med i rysk TV och att vi såg otroligt stiliga ut.
Synd bara att jag inte sett det själv.

Alexander Bard är för övrigt ett geni. Det mesta han står bakom blir succé.
I tidens tecken är också valet av namnet på gruppen genialiskt.
När gruppen bildades renderade Gravitonas nämligen inga träffar på Google.
Således blev det Gravitonas och fritt från konkurrens, så att säga.

Dagens citat:
"Special-interest publications should realize that if they are attracting enough advertising and readers to make a profit, the interest is not so special."
- Fran Lebowitz

















No comments: