There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

14/5: Hammarby - ett tragiskt kapitel.

14th of May:

Hammarby Fotboll är just nu ett tragiskt kapitel.

Tredje raka hemmatorsken igår (mot nykomlingen Öster) och lyssnar man på sponsorer och fans under och efter matchen, så finns det ingen ljusning i sikte.
Jag är dock inte förvånad.
Jag tippade innan säsongen att Bajen slutar på nionde plats - och det finns ingen anledning att revidera det tipset.


Jag sprang på "mötet" mellan vissa fans och tränaren Michael Borgqvist efter matchen.
Jag
hatar AIK och hur mycket gnagare "Borken" än är, så var "Borken" just den typ av spelare som jag älskar.
Och han ska respekt för att han gick ut och mötte fansen efteråt.


Men "Borken" och mesen Jesper Blomqvist är på fel plats.

De skulle naturligtvis aldrig ha tagits till Bajen från första början.

Skulden till all skit i Bajen är naturligtvis förre VD:ns, Michael Andersson.

Han är gudskelov borta, men hans kompanjoner Apelgren och Törnsten är kvar i både bolagets och föreningens styrelser och så länge dessa herrar sitter kvar på dessa poster så finns det bara två alternativ: konkurs eller nedflyttning.


Att Bajen dessutom har en groteskt felrekryterad ny VD (av herrarna ovan) som också står som "informationsansvarig" i organisation... visar bara hur stort förfallet är.
Vore det inte bra om denna VD/informationsansvariga informerade om hur illa läget är i klubben.
Jag fattar till exempel inte heller varför inte ledningen helt enkelt tar ett snack med Shaaban och Söderström?!

"Pojkar, vi är ledsna, men vi är på väg konkurs och vi måste säga upp eller omförhandla era kontrakt. Ni kan naturligtvis vägra, men då är det konkurs som gäller och då får ni inget".

Jag tror inte ens Shabaan skulle (våga) sätta Bajen i konkurs.


Man blir ju knappast förvånad... men hur fan kan vi ha sådana här politiker i Sverige.

Naturligtvis är han socialdemokrat. Ty riktiga partier tar inte emot sådana här människor.
Och han lär ju knappast ha blivit troende av hedersrelaterat våld de senaste dagarna.
Rimligtvis borde han alltid ha haft sådana åsikter.


Ibland känns det som att Bajens ledning fått sin utbildning på Nordkoreas motsvarighet till Handelshögskolan.
Jag har inte varit inne och tittat på sajten på länge, men såg idag att de plockat bort logotyperna från svenska och andra globala företag som man tidigare påstod sponsrade skolan.

Nordkorea och information är ungefär detsamma som Hammarby och information.
Alltså obefintlig alternativt förvanskad.

Dagens citat:
"I believe in equality for everyone, except reporters and photographers."
- Mahatma Gandhi


1 comment:

bandymagnus said...

Jag håller med dig i allt utom på en punkt. Att dagens rufflare och bågare enbart skulle komma från sossarna är bara larv. Det har varit moderater som både avslöjats som fuskare och förskingrare så det är nog farligt att dra alla över en kam. Det finns bra sossar och dåliga sossar och jag tror att det är likadant i alla svenska riksdagspartier.
Skål!