There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

5/5: Grekland - ett riktigt skitland.

5th of May:

Superettan är mycket roligare än Allsvenskan.
Således blev resan till Södertälje igår en riktigt succé.
Kvalitetsbaljor, som Bajen gjorde igår, gjorde vi inte ens förra gången vi var i Superettan, på 90-talet.

Det bästa med de tre pinnarna var dock att vi kom längre ifrån nedflyttningsplatserna.
I min värld handlar det nämligen fortfarande om att rädda nytt kontrakt.

Det blev en lång resa till Moskva förra gången: båt och taxi.
Idag ska jag flyga SAS. Det kan också bli en lång och jobbig resa.

SAS ja... när jag flög konkursbolaget förra veckan från Moskva, så möttes jag av en blängande homosexuell 55-årig flygvärd (eller heter det flygvärdinna, även för manliga sådana?).
Bredvid honom stod en extremt ful och tjurig 62-årig flygvärdinna som först blängde och sedan var på väg att säga något om min resväska, eller kabinväska, som det tydligen heter.
Jag förekom båda genom att först högt och tydligt beskriva dem och deras bolag, för att sedan trycka ned i halsen på dem att väskan minsann smidigt och utan problem fått plats i deras egen "väskmätare", som ibland finns bredvid incheckningar.

Med sådan personal behöver man inga fiender.
Det är inte konsti
gt att SAS är det största skiten som finns där uppe i luften.
Jag kan knappt bärga tills skräpet "kånkar".


Jag, liksom de flesta normala människor, anser för övrigt att personal i luften ska vara ung, modernt klädd, tillmötesgående och framför allt service-minded.
Alltså, allt det som SAS saknar.

Hittade bilder från den omständiga resan till Moskva nyligen.
Där i ingenmansland i den gamla svenskstaden Narva mellan EU och Ryssland finns en skylt som tydligt visar att man inte får cykla.
Naturligtvis hade ryssen framför mig i passkontrollen cykeln med sig.

Det är ju så i "bonka"-länder... regler och lagar är enbart ett nödvändigt ont, som naturligtvis inte följs.

Nästa gång jag är i Tallinn och har lite tid över, så ska jag göra ett seriöst försök att roa mig på den rosa partybussen som jag och Mr J såg parkerad i Tallinns förorter.
Det kan bli en annorlunda upplevelse.

På tal om konkurser. Grekland är som bekant ett riktigt skitland.
Alla vet det.
Utom grekerna själva.

De har fejkat och ljugit sig in EU, pensionsåldern är (eller var fram tills igår 53 år), knappt en jävel betalar skatt och greker
na tycker på fullaste allvar att tyskar och andra civiliserade européer ska jobba medan de själva ska leva på civiliserade europas arbete och medel.

Och kanske ännu värre är idioterna nu strejkar, trots att EU och IMF av någon outgrundlig gått in och hjälpt Grekland med ofantligt många miljarder i lån.
Jag har alltid haft svårt för Grekland, men nu rusar landet med stormsteg mot toppen bland Europas största skitländer Rumänien, Bulgarien och Polen.

De senare finns på skitlandslistan mest för deras ovilja eller okunskap att kompromissa.

Men det kanske blir bättre nu efter den ofattbara tragedin som drabbade landet förra månaden.


Det är tydligen 24 grader i Moskva idag.
Det gillar jag.
Nu ser jag fram emot militärparaden i Moskva på segerdagen på söndag.
Den ska tydligen bli ännu grymmare och värre än förra året.


Dagens citat:
"Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater."
- Albert Einstein

No comments: