There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

13/10: Förbannat svårt att vara tyst. Grannkåken i brand.

13th of October:

Jag har börjat prata så smått igen, men det låter inte bra.
Det positiva är att jag inte låter som en bög.
Det negativa är att jag inte tycker att det är någon större skillnad jämfört med tidigare.

Detta ovan beror - kanske - på att jag inte klarade av att vara knäpptyst så länge som läkaren ordinerade.
Så nu vet jag inte vad jag ska göra nu.
Jag gjorde i alla fall vissa människor nöjda och glada med att vara tyst i en dryg vecka.
Men ni ska veta att det är förbannat svårt att vara tyst.

Jag har en polare som mäter typ medellängd, men som oerhört fascinerad och framför allt attraherad av långa brudar och kvinnor.
Alltså typ basketspelarlängd.

Alla har vi ju våra böjelser.

Hursomhelest, så kom jag att tänka på honom
för inte så länge sedan när jag och Plåtslagaren vid ett trafikljus såg en lång kvinna tillsammans med en man i medellängd.
Det såg onekligen rätt kul ut.

Att jag överhuvudtaget reagerar på detta beror nog på att jag blev frälst av rysk dambasket (eller framför allt av att praktiskt taget alla spelare har flätor och ser ut som kvinnor) under månaderna på sjukhus i början av året.
CSKA Moskvas damer har inlett säsongen med två segrar i serien.
På onsdag väntar hemmamatch i Euroleague mot franska ESB Villeneuve DASCQ Lille Metropole (vilket j-vla namn) med mig på åskådarplats.

Hittade en bild i telefonen från St petersburg. Stan är - med all rätt - Rysslands turiststad nummer 1 och även turister behöver göra sina behov.
På Palatstorget vid Vinterpalatset har man löst problemet på ett synnerligen kreativt sätt.
Att göra om - moderna - bussar till toaletter är, för att vara Ryssland, overkligt kreativt.
Undrar just vad Scania tycker om att deras nya bussar används som "muggar"?

Jag var i Helsingfors i
typ 2,5 dagar förra veckan.
Det var skönt.
Jag såg inte en kö på
hela tiden. Inte en endaste liten kö.
Jag tror inte att ni fattar hur mycket jag uppskattade detta.


Jag ogillar bränder och sådana gör mig illa till mods.
Jag lider något oerhört med de människor som drabbas.
När jag kom hem sent igår kväll, parkerat bilen och steg ur, hörde jag något konstigt...

Vinden blåste från mig, men när jag tittade upp såg jag mellan träden att grannkåken på andra sidan gården stod i lågor.

Eftersom jag körde in från andra sidan, så jag såg inte att tvärgatan på andra sidan gården var helt blockerad av ett 15-tal brandbilar.
Kusligt sånt där.
Nu var det som tur var inget bostadshus utan någon slags industrikåk (har aldrig förstått vad), men bara närheten till en brinnande sexvåningskåk får en känna sig obekväm.

Jag har inte en aning om orsaken till branden, men oddsen på att det var alkisar eller alkohol inblandat på något sätt är extremt låga.

Dagens citat:
"This paperback is very interesting, but I find it will never replace a hardcover book - it makes a very
poor doorstop."
- Alfred Hitchcock

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,


3 comments:

Anonymous said...

Den där långa kvinnan såg ut att vara i längdklass med kvinnan jag såg i Bangkok, bara att "din" kvinna ser ganska propotionerlig ut. Det gjorde INTE "min"! Sätt ett giraffhuvud på min och du har en tänkt bild av henne. Hon liksom gungade fram - ja, som en giraff - och var så smal att hon såg ut att gå av på mitten närsomhelst.
Och du kan ju tänka dig de små asiaterna som såg henne; de gapade, stirrade, pekade och skrattade. Stackars kvinna... Själv följde jag bara efter henne in pa 7Eleven för att låtsas handla nåt, bara för att få chansen att se var jag slutade på hennes kropp. Under hennes armhålor... (jag är 1.69).
Hennes kille var ungefar lika lång, men han liksom försvann i hennes uppenbarelse...
Kan ju inte vara nån sport att vara basketspelare när man är så där lång. De behöver ju bara lägga bollen i korgen...

Roisin Dubh said...

Det låter som en våt dröm att få tillbringa en hel vecka med dig - och du tvingas hålla käften!

Six Pints of Bitter said...

Var den där kvinnan asiat?
Jag var ruggigt populär den veckan... alla ville umgås med mig.