There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

17/10: Mr Heavy Metal ej pålitlig. Österrikiska genier. Från keeper till hårstylist. Världsnyhet från cricketfronten.

17th of October:

Trafikolyckorna i det här landet är många gånger helt "fantastiska".
Även om jag skulle samla alla kreativa människor som finns, så skulle fiktionen aldrig ens komma i närheten av verkligheten.
Vissa olyckor är helt overkliga. Jag kan inte beskriva dem i text och bilder visar inte hela sanningen.
Man måste se det. Men hur mycket man än försöker klura ut hur det gått till... så är det omöjligt.

Andra olyckor är bara hemska. Som långtradaren jag såg igår.

Ni ser bilden här till höger.
I
den hytten överlevde garanterat ingen.
Gåtan är dock hur fan olyckan gick till? Det stod i alla fal
l inget annat fordon i närheten.

Läser i Albin Selins lysande blogg ett skönt inlägg om dåren i Österrike som låste in sin dotter i åratal.

"Dom sa nyss på nyheterna att den där snubben i Österrike som höll sin dotter inlåst i 24 år, våldtog henne och tvingade henne att föda barn har genomgått en undersökning som gick ut på att ta reda på huruvida han är psykiskt sjuk eller inte.
Genierna som utförde den där undersökningen har nu kommit fram till att han inte är sjuk i huvudet.

En gång till.
En man låste in sin dotter i källaren i 24 år, våldtog henne titt som tätt och tvingade henne att föda hans barn som hon då blev både mor och syster till.

I Österrike räknas en sådan man som fullt frisk i roten.
Det jag nu undrar är vad i hela helskotta dom galningarna som räknas som galningar i Österrike har hittat på för jävelstyg som bräcker 24 års inlåsning med våldtäkt som extra piff på moset."

Hur bra jag än tycker om Mr Heavy Metal så är han inte alltid pålitlig.
I sin blogg gör han sig lustig över att jag lagt ned mitt fotbollsintresse och att jag lade av med bandy direkt efter den sorgliga finalförlusten 2007.
Jag står dock för mina ord.
Jag har inte sett en enda bandymatch sedan den tragiska marssöndagen och jag varken ser eller följer fotboll på fritiden längre.
Istället lägger jag kraft på testserier i cricket och rysk dambasket.

Mr Heavy Metal deklarerade och svor dyrt och heligt att också hans tid som bandysupporter definitivt var över efter ovan nämnda förlust i mars 2007.

Förra säsongen såg han dock 15 matcher live på fyra olika arenor.
Ja, man behöver inte vara genialisk österrikare för att konstatera att Mr Heavy Metals trovärdighet stinker.
Men vad kan man begöra av någon som håller på Tottenham Hotspur?

Jag ska dock i ärlighetens namn erkänna att han har sina ljuspunkter.
I sin blogg skrev han nyligen om Piotr Skrobowski.
En fantastiskt stabil polsk mittback som gjorde livet något muntrare för oss trogna som spenderade mycket tid på Söderstadion och diverse arenor runt om i landet på den tiden när det inte var hippt att gå på fotboll.

Piotr och den amerikanske keepern Mark White (bilden) är tillsammans med Matte Werner de absolut skönaste lirare som någonsin spelat i den finaste av alla föreningar.
Mark White var till exempel ibland mer intresserad av att peppa oss fans på läktaren än att följa spelet på planen.
Mer än en gång resulterade det i minst sagt obskyra baklängesbaljor.
Precis som det inte genom åren varit svårt nog att vara bajare ändå.


Mark White har för övrigt sadlat om. Han är numera hårstylist i Dallas, Texas.
Från fotbollsmålvakt till hårstylist. Det är så stort att jag saknar ord.

På tal om cricket. Finanskris och amerikanskt val får ursäkta...
... den absolut största nyheten i världen just nu är att den indiske cricketspelaren Sachin Tendulkar igår slog West Indies legendar Brian Laras poängrekord i testseriehistorien.

"Sachin Tendulkar overtook Brian Lara - his great West Indian contemporary - as the leading run scorer in Test history on the opening day of the second Test against Australia in Mohali.
The Indian batsman, making his 152nd Test appearance, guided the first ball after tea down to third-man for three runs to move beyond Lara's total of 11,953 runs.

Tendulkar had arrived at the crease in mid-afternoon with India well set on 146-2."

Dagens citat:
"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places."
- Henny Youngman

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , ,

5 comments:

Roisin Dubh said...

http://klockan8.blogspot.com/2006_10_01_archive.html

Say no more...

/Den opålitlige

Six Pints of Bitter said...

Världsklass, Mr Heavy Metal... hur fan har jag kunnat missa denna fantastiska hyllning till en av de största?!
Även Peking borta (om jag minns rätt) gjorde han en sväng uppe vid halva plan för att sedan applådera oss hela vägen tillbaka till den det mål där Peking under tiden sparkat in bollen...

Albin Selin said...

Pluspoäng och citerad för första gången - tack för det!

Annars är jag mest van vid att Bagdad-Steffe går runt här på kansliet och mumlar att jag är dum i huvudet. Mannen som bildade Bajen Fans...mina nerver...

Anonymous said...

Verkar va rätt så påfrestande att vara Bajenfans!?

// Örnen

Six Pints of Bitter said...

Lugn, lugn, lugn... det är nog trots allt så att det är hos Bagdad-Steffe allt inte står rätt till... :-)