There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

4/1: Blondinbella har mitt stöd. Dyra fyllor. Media Markt och skolflickor.

4th of January:

Undrar just om Media Markt hade tillåtits att ha en sajt i Sverige som den man har i Ryssland utan att bli anmälda av några sexhatande, avundsjuka, fula yrkesdemonstrantkärringar/tjejer/kvinnor?!
Någon slags nämnd hade i alla fall fällt dem i Sverige.
Häromdagen blev jag dock lite besviken på Media Markts ryska site, eftersom det är mycket färre sexiga skolflicke-looker än före nyår.

Nåväl, dagen efter nyår tog jag med mig min omgivning och körde runt i Moskva.
Det var extremt lite bilar. Och inte en endaste liten kö. Knappt några bilar ens vid rödljusen.
Fan, vad jag önskar att det vore nyårsdagen varje dag.

Tyvärr sänder inte rysk TV från en av världens finaste idrottstävlingar, den tyskösterrikiska backhopparveckan.
Således kunde jag inte ligga i soffan bakis och kolla på inledningstävlingen i Garmish-Partenkirchen.

Det gjorde jag däremot igår, låg i soffan alltså.
Åkte till Sverige i fredags, det var ju ändå fredagsmatch med Hammarby Bandy.
Jag är svag för fredagsmatcher.
Så svag att det faktiskt hände mer än en gång att jag flög hem på fredagseftermiddagen från Moskva (när jag bodde i detta land förra gången i slutet av 90-talet) bara för fredagsmatch på Zinken.

Om allt flöt som det skulle var jag vid Zinken runt halvtid.
Det var bara ett problem.
För att komma till entrén på arenan så passerar man både "Kinesen" och "Zinkens Krog".

Där inne satt ju alltid grabbarna.
Med resultatet att jag aldrig kom in på arenan.
Moskva-Stockholm... hmmm, när jag tänker efter så var det rätt dyra fyllor på den tiden, med andra ord.

I fredags såg i alla fall typ sju minuter av matchen. Under den tiden gjordes tre baljor.
Ändå missade jag och Mr Heavy Metal på något sätt ett av dem.

Läser att Blondinbella får skit för att hon gillar pälsar... vilket föranledde mig att besöka hennes blogg för första gången.
Mitt stöd har hon i alla fall. Jag gillar också pälsar.
I Ryssland är det inte direkt ovanligt med pälsar.

Det är snyggt, oftast sexigt och så är det faktiskt varmt.
Och yrkesdemonstranter och annat s**tfolk må tycka vad de vill, men i vinterländer så klär sig faktiskt folk så att de inte fryser när de går ut.
Tro nu för fan inte att jag inte bryr mig om djur. För det gör jag.

Jag hatar djurplågeri, skänker pengar till djurorganisationer istället för människoorganisationer...
... men jag är samtidigt realist och jag äter djur varje dag.
Och jag anser att kvinnor - och män - ska bära päls när det passar.

Dagens citat:
"The opposite of talking isn't listening. The opposite of talking is waiting."
- Fran Lebowitz

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

5 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Albin Selin said...

Vafan, var du inne på Zinken utan att stöta på varken mig eller Bagdad?! Mr HM gav ju matchbollen till domaren - vart höll du hus då?

Eeeh...vänta nu...Zinkens Krog är inte en allt för vild gissning va.

Anonymous said...

O hur gick det med den utlovade inspektionen av handtorkarna???
Hmmm....förmodligen inte inne på arenan överhuvudtaget o precis som Albin säger..förmodligen på en krog med en virre i ena handen o en stor stark i den andra helt ovetandes om matchen.

// Örnen

Anonymous said...

Fick idag veta att Moskvamannen Gary var inne på Zinken....i hela 5 minuter!

// Örnen

Roisin Dubh said...

"Mr lämna över matchbollen" här. Farbror tåg kom faktiskt till VIP-tältet under första halvlek. Och vi såg sista 10 minuterna av nämnda halvlek från kurva nord (så mycket tommare nu utan Johan).

Andra halvlek kan det hända att vi inte hörde domarens startsignal till...