There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

1/4: Blommor, blommor, blommor och Ulf Ekman

1st of April:

CSKA Moskva gjorde en heroisk insats på San Siro igår och kunde med lite tur fått oavgjort.

Men med enbart ett uddamål i baken går vi stärkta in till returen på Luzhniki på tisdag.

Sitter på Pulkovo i St Petersburg igen och kan åter slå ihjäl två-tre timmar med sushilunch och Internetläsande.
Det blir nog den här rutten igen.


Jag är en rätt känslig person och har rätt lätt att gråta, när jag till exempel
tittar på "fina" filmer.
Jag var rätt nära tårar när jag bevittnade blomhaven på t-banestationerna Lubljanka och Park Kultury efter terrorattackerna häromkvällen.

Dåren Ulf Ekman (trodde inte att han fortfarande är aktiv) hänvisar till högre makter eller krafter när han skriver om "en forsamlingsmedlem", som tydligen "uppmärksammades" av någon slags inre röst att en bomb skulle smälla och att han skulle gå av tåget.
Vi säger att det verkligen var så.
VARFÖR förvarnade denne Livets Ordare då inte medpassagerarna, så att dessa också kunde minimera risken att skadas eller förolyckas?

Fan, va´ sjuk den församlingen är.


Jag flög från nya Terminal D på Sheremetyevo.

Den administreras av
Aeroflot och inte av ryska luftfartmyndigheterna.
Det märks på servicen och smidigheten.

Framför allt upptäckte jag något som jag aldrig trodde jag att skulle få se i Ryssland: en gratis service eller tjänst till passagerarna.
En
apparat med mängder av mobiltelefonladdare till olika modeller.
Visserligen tjänsten och apparaten uppenbarligen betald av telebolaget Megafon... men ändå, det finns dagar jag trots allt blir positivt överraskad.

Dagens citat:

" I'm still an atheist, thank God."
- Luis Bunuel
























No comments: