There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

25/10: Blir det tåg eller tidsbestämt? AIK:s spelare lika verklighetsfrämmande.


25 October 2007:

Mr J är, som bekant oerhört engagerad i mitt beslut att lägga av med fotboll efter nästa sommars EM i Österrike/Schweiz.
Häromdagen kom ett sms som kort och gott löd: "250 dagar kvar".
Jag ska ta upp denna besatthet med honom över ett - okej... flera, glas på Night Flights 16-årsjubileum ikväll.

I övrigt funderar jag som bäst på om jag satsa på rugby, schack eller tåg efter att jag lagt av med fotbollen.
Jag älskar spårbunden trafik och järnvägsstationer, problemet är bara att det är j-vligt tidskrävande att plugga tågtidtabeller i Europas alla länder.

Min investmentpolare föreslår att jag istället för att lägga av med fotboll för alltid ska satsa på en tidsbestämd time-out.
På det sättet blir det mer seriöst och sunt, hävdar han.
Jag har lovat honom att tänka på saken och ju mer jag tänker på det, desto mer gillar jag idén.
Mr J lär bli skogstokig om han får redo på dessa funderingar, så jag kommer inte att säga något till honom ikväll.

Inget är ju för evigt, i alla fall sällan för evigt.
I morse lovade jag till exempel mig själv att aldrig mer dricka alkohol.
Nu har jag dock beslutat att göra ett kort avbrott i detta "aldrig-mer-dricka-alkohol"-beslut på grund av - eller tack vare - Night Flights födelsedagsparty.
I morgon fortsätter jag dock på det inslagna spåret att aldrig mer dricka alkohol.

Samma investmentpolare uppmärksammade mig på att AIK:s spelare är precis lika verklighetsfrämmande som dess anhängare.
I Expressen tidigare i veckan uttalade sig Khari Stephenson att "AIK är mycket bättre än de tre lagen som slåss om SM-guldet" samt att "AIK är oslagsbart när allt stämmer".

Observera uttrycket "oslagbart".

Detta alltså sagt av en spelare i ett lag som den senaste månaden torskat mot lettiska Metalurgs Leipaja, åkt ur Uefa Cupen mot Hapoel Tel Aviv, näst sist i israeliska ligan, och med och näppe klarat oavgjort mot Trelleborgs FF.
Ridå.

Jag och förre Televerketchefen var på Cska Moskva-Inter på Lokootivstadion i tisdags. Min ilska och frustration över att vi GAV bort två baljor mildrades något av att vi såg matchen sittandes på läktaren i otroligt sköna fåtöljer och framför allt att vi serverades vin i riktiga vinglas under matchen av en vitklädd servitör.
Svensk fotboll har en del att lära.

Många mailar och efterlyser nyheter från den ryska gay-fronten.
Måste erkänna att jag uppdaterat mig dåligt på sistone, men lovar bättring och ska luska fram något spännande och smaskigt.

Förresten, har ni sett bilderna som går runt på nätet på paret som idkar sex uppe på ett brospänne.
Världsklass.
Och det bästa är att det står en Jack Daniels-flaska och en Coca Cola-flaska bredvid.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

No comments: