There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

7/7: Karelin den väldige, Amaronevin, hasch, handtorkar och R.I.P. Kenny


7 July 2007:

Säkerhetschefen har varit ute och flugit. Givetvis hade han problem med SAS.

Men det stora var att han sprang på den legendariske brottaren Alexander Karelin. Ni minns han som bollade med 150-kilo Thomas Johansson en gång i tiden.

Säkerhetschefen kunde inte hålla sig utan var tvungen att skaka karda med Karelin för att få bekräftat att hans nävar verkligen är så stora som man sett på TV.
Säkerhetschefens stolta rapport från mötet bekräftade tre "sanningar" om brottaren:
* Hans nävar är stora som dasslock.
* Han är så stor att det går att skrämma folk med honom.
* Trots ovanstående är Karelin hur trevlig som helst.

Marknadschefen för Sveriges finaste förening är på semester i den europeiska fotbollens u-land.
Den enda positiva han rapporterat om hittills är att han ska bunkra Amarone-vin med hem.
Det är klokt ett beslut.
Hmmm... i ärlighetens namn har han inte rapporterat om något annat än just detta bunkrande.

Mr J är fortfarande oerhört engagerad i mitt beslut att lägga av med all fotboll efter EM-nästa år. I början av veckan skickade han följande sms:
"Ditt sista år med fotbollen har börjat. Njut så länge det varar".
Ja, som ni förstår är Mr J rätt aggressiv för att jag inte ska ändra mitt beslut att lägga av.

Landets bästa korvförsäljare var på Färöarna förra veckan och var vänlig nog att skicka rapporter om de handtorkar han nyttjade under resan.
Handtorkar är ett annat av mina fullt normala intressen.
Korvförsäljaren hyllade till exempel modellen Xlerator, vilken tydligen spred jämn och fin luft, inte för varmt, inte för kallt och dessutom inte slutade att arbeta mitt i själva handtorkandet.

Korvförsäljaren ville ge Xlerator 4,5 på en femgradig skala.
Med min erfarenhet av dylika apparater är jag dock mer kritisk och jag bör nog testa den själv innan jag ger ett slutligt betyg på Xlerator.
All heder också åt Stanstedflygplatsen i London som på ett föredömligt sätt upplyser om - och marknadsför - handtorkar.

Skön story från Wimbledon i veckan.
En BBC-man som ansvarar för den så kallade ”Hawk Eye”-kameran ertappades med att ha rökt på och med fem gram hasch på sig.
Killen fick sparken på en gång. Kanske inte så konstigt eftersom det är
”Hawk Eye” som granskar hurvida en boll är ute eller inne.

Enligt rapporterna så var de ansvariga för Wimbledon samt mannens chef mäkta förbannade.
Säkerhetsvakterna var däremot stolta:
"Där ser man hur vakna våra medarbetare är. Till denna turnering kan man inte smuggla in något. Inte ens hasch", sa en talesman för vaktfirman till danska Extrabladet.

Min hjälte och föraren som karaktäriser
ade Bajen Speedway mer än någon annan, Kenny Olsson, begravdes igår.
Vila i frid där uppe nu Kenny.
Prästen beskrev fredagens ceremoni som Kennys sista start och praktiskt taget allt i Högalidskyrkan kretsade, precis som när Kenny var i livet, kring speedway.
Kenny hade en fantastisk kärlek till sporten.
Det finns en tröst i att han gick bort med sporten han älskade så”, skrev systern Jannike i ett brev till sin bror.

Finns det någon speedway där uppe... så är Kenny vinnaren.
R.I.P.
Jag glömmer dig aldrig, Kenny.


Andra bloggar om: , , , , , , , ,

1 comment:

Anonymous said...

Blir nästan chockad! Vaddå lägga av med fotbollen? Du som upplevt så j-vla mycket genom fotbollen och sen bara lägga av!? Jag varken kan eller vill tro att det är sant!!
Liverpool FC/Örnen