There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

18/9: Lägg ned damfotbollen för alltid. Nytt försök av Moskvas bögar. Peruansk transa.


18 September 2007


Så ja... äntligen är Sverige utslaget ur dam-VM i fotboll och svenska medier kan äntligen börja ägna sig åt att bevaka väsentligheter istället fylla utrymme med den ofantliga smörja vilket damfotboll är.
För smörja är det och jag har då aldrig varit med om maken till bortförklaringar till detta så kallade fiasko.
Helt "plötsligt" kommer svenska spelare, ledare och journalister på att "Sverige hamnade i den absolut svåraste gruppen", "att Sverige egentligen är bättre än vad resultaten visar", etc.

Herregud vad säger man?!
Jag kan inte annat än säga... "lägg ner skiten, lägg ned all damfotboll".
En sport där inte ens de egna (flick)juniorerna går och tittar på A-lagets matcher i Allsvenskan, har i mina ögon inget existensberättigande.

Det var länge sedan jag behandlade det kära ämnet Moskvas bögar i den här spalten.
Häromdagen gjorde de dock ett meningslöst försök igen.
Sju (7) tappra gav sig ut på gatorna för demonstrera mot något (de vet väl inte själva vad) och för att basunera ut att de minsann ska genomföra ett Gay Pride i Moskva 2008.
Hmmm... sju personer?!?!?!
I en stad där det bor typ 15 miljoner!!!


Nej, jag kan redan nu med bestämdhet hävda att det inte blir något Gay Pride nästa år heller i Moskva.
Och om några ändå vågar sig ut på gatorna, så är det lika säkert som amen i kyrkan att de - åter - kommer att få stryk.
De sju tappra häromdagen då? Jo, den lilla demonstrationen blev lika kort som det låga deltagarantalet.
Det tog nämligen inte lång tid innan de blev bortkörda och bortförda av polisen.

För övrigt kan jag meddela att bögarna inte vann något på sitt Gay Pride-försök tidigare i år. INGEN, verkligen ingen i det här landet diskuterar bögarnas - påstådda - kränkning av rättigheter.
Ty... för det första kränks inte bögars rättigheter, för det andra så finns det, som bekant, sådant som är viktigare än bögar som vill exponera sig på gator och torg.

När vi ändå är inne på ämnet sex... så ska oral- och analsex bli lagligt i Singapore.
Det kan väl ändå inte vara fel att (gifta)par ska få ägna sig åt den sex man önskar innanför hemmets fyra väggar.
Upphävandet av oral- och analsexförbudet ska dock inte gälla homosexuella.
Det är tufft att vara bög även i det rika, rena och framgångsrika Singapore.

Läste en rolig notis om en händelse i Moskva nyligen.
En före detta polis (men fortfarande i polisuniform) och hans vän fick lång näsa en natt när de trodde att de hade kidnappat en kvinna.
"Kvinnan", feminin och med stora opererade bröst, visade sig dock vara en peruansk transvestit som inte alls hade lust att ge kidnapparna 10 000 US-dollar som de krävde.
"Hon" lyckades ta sig ur bilen och fly och de två, inte allt för intelligenta rånarna, fångades snabbt av polisen och riskerar nu upp till 15-års fängelse.

Det är bra.
Dels ska idioter (som tror att en peruansk transa går omkring med 10 000 US-dollar i handväskan) sitta inne, dels är jag en stor vän av långa och hårda straff.

I min värld ska nämligen de hederliga och oskyldiga människorna (och offren) skyddas och premieras, medan banditerna ska straffas.
Hur ska man annars få ett fungerande samhälle?!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

5 comments:

Anonymous said...

Hur många matcher i Damallsvenskan har du sett?
Det finns jämt många flickor där som tittar på sina idoler. Vad tycker du om svensk herrfotboll? 20:e på världsrankingen och så fort det hettar till får de storstryk.

Anonymous said...

Härligt att höra din åsikt om Dam-fotboll, jag är ingen vän av någon fotboll men ska det sparkas tycker jag att det ska vara tekniskt,fartfyllt och underhållande och det är faktorer som den verkligen saknar.

En som fick adressen via SMS idag

Six Pints of Bitter said...

Jag har säkert 20-25 matcher i damallsvenskan genom åren, så jag anser mig ha en ganska god kunskap och vetskap om damfotboll och dess status och "popularitet".
Vad du skriver om herrfotboll avslöjar dock som rätt okunnig i ämnet fotboll.
Jag förutsätter att du pratar om landslaget eftersom du skriver "världsrankingen" och den inte är inte fy skam; landslaget är på väg att kvala in till sitt femte raka mästerskap och du ska ha klart för dig att det är svårare att kvala in till EM och VM än vad det är att vinna ett dam-VM.

Anonymous said...

Kan inte kritisera G.S ang fotbollstugget , han har helt rätt! Känner för övrigt ingen som är så kunnig när det gäller sport o framförallt fotboll som Gary!!
/Örnen

Anonymous said...

Det är ju onekligen intressant att se hur lite dam-fotboll det skrivits i svenska medier de senaste dagarna.
Det är kanske inte ett så stort evenemang i alla fall...