There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

12/11: Spyr på medias "huliganrubriker". Dags för Tito Beltran att skaka galler. Fotbollförbundet vinner inget Nobelpris.


12 November 2007

Sångaren, eller artisten eller vad han nu är, Tito Beltran skapar rubriker igen.
Beltran är anhållen i sin frånvaro misstänkt för våldtäkt på en barnflicka.
Från något sydamerikanskt land, där han befinner sig nu, hävdar han att allt är en fars, svartmålning och smutskastning av honom.

Det tror jag vad jag vill på.
Så sent som förra året åtalades han för sexuella övergrepp mot en 6-åring(!) och de senaste tio åren har det varit ständiga rykten om, anklagelser och åtal för misshandel, våldtäkter och sexuellt ofredande.

Visst... några av fallen är säkert bara rykten, men långt ifrån alla.

Så det är bara att hoppas att det finns ett fungerande polisväsende där han nu befinner sig och att Tito Beltran blir arresterad, utlämnad och äntligen får skaka galler länge, länge för sina brott.
Ingen rök utan eld... heter det, va´?!

Fotbollens u-land, Italien, får åter rubriker för fel saker.
Jag är dock mest förbannad på svensk media som skriver att "en huligan" blev ihjälskjuten av polisen.
Förbannad är förresten fel ord. Jag blir vansinnig på svensk medias lögner och sensationslystnad.

Laziosupportern som blev ihjälskjuten körde dessutom en bil som var på väg att köra ut på motorvägen när en förvirrad polis sköt honom till döds av misstag.
Kravallerna som efteråt utspelade sig i Bergamo och Rom är en annan femma - och inget som ska försvaras utan bara fördömas.

Men trots att italienska myndigheter snabbt var ute och förklarade att dödsskjutningen var en tragisk olyckshändelse, så fortsatte svensk media att rapportera "om död huligan".

Man kan få spykänslor för mindre.

Tomas Brolins krog Undici fick tillbaka sitt tillstånd lagom till kvällens fotbollsgala.
Någon som är förvånad?
Nu ska Brolins advokat, den förre AIK-spelaren och justitieministern, Thomas Bodström på fest där ikväll.
Jag förundras dock mest över... varför svenska myndigheter och journalister inte är på hugget och gräver lite i förhållandet Brolin/Bodström.
Jag menar, de är ju så j-vla snabba att gräva upp petitesser när det gäller moderata politiker och homosexuella TV-journalister... så varför inte nu?
Det finns garanterat mutor och bestickning i (affärs)-förhållandet Bodström/Brolin.

Mr Heavy Metal lade av med bandy den 18 mars i år efter att Bajen torskade SM-finalen mot Edsbyn.
Han åkte dock tåg ensam till Västerås i helgen för att kolla Bajen förlora mot Västerås.
I ett sms kallade han handlingen "... som ett led i mitt beroendeavvänjning".
Hmmm...

Några timmar senare skickade han följande sms:
"Nu har jag bevittnat 50 minuter av årets bandysäsong och mitt hjärta blöder om möjligt ännu mer. Bandy inomhus är lika naturligt som tapetsering utomhus.
Dessa hallar är bra för träning, men för matcher är det DÖDEN för sporten".

Om detta kan jag egentligen säga två saker:
1) Det känns inte som att Mr Heavy Metal kommer att lägga av att följa bandy.
2) Långt ifrån alla håller med honom om inomhushallar för bandy. Jag menar, när hade Västerås SK över 5 500 åskådare på en match senast?

Läser i SvD att Svenska Fotbollförbundet ondgör sig att något reggat sajten www.fotbollsforbundet.se... alltså med bokstaven "s", vilket ju egentligen borde vara det korrekta namnet på landets högsta fotbollsorgan.
Mest fascinerande är dock ett uttalande från Jonas Nystedt på förbundet (som för övrigt efter en Bajenmatch i höstas skrev något av det mest korkade jag någonsin läst till en privatperson... som naturligtvis kom ut i media direkt).
"Vi har registrerat ett femtontal adresser som ligger nära vårt namn för att alla som letar efter fotbollförbundet ska komma till vår sajt".

Ja, ni förstår kanske intelligensnivån... 1) för uttalanden i sig, 2) glömde man att regga den enda domänen som är språkligt korrekt?
Det här verkligen intelligens och kompetens a´la ishockeyspelaren Nisse Ekman.

Dessutom... att kalla www.fotbollsforbundet.se för sexsajt, är en skymf mot alla dessa tiotusentals sexsajter som finns på nätet.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

No comments: