There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

7/11: Nisse Ekman - världens mest tragiska figur. Hoppas Brolin mister tillståndet. Ebba von Sydow anmäler inte.

7 November 2007

Läser att den gamle Bajenliraren Nisse Ekman gråter ut i Expressen.
Han ondgör sig över sin tid som - snuskigt välbetald - hockeyspelare i ryska Chimik Moskva.
I mina ögon är Ekman inget annat än en obildad och ointelligent tattare.

Jag hittar faktiskt ingen bättre eller mer passande beskrivning på killen.
Att han burit den fina, ärofyllda Hammarby-tröjan är inget annat än skamligt.
Bland annat klagar Ekman om att "Det blev som ett fängelse för min familj, som var tvungen att åka hem".

Raden nedanför står att läsa om att familjen åkte hem efter fem dagar.
Man ger ju verkligen staden och tillvaron en chans om man åker hem efter fem dagar!!!

Vidare...:
"Min fru Johanna stod inte heller ut. Jag menar, vi spelar match nästan varannan dag. Och kvällen före match stänger de alltid in laget på en bas där vi måste övernatta. Det kändes som att jag var borta från familjen hela tiden."
Nähä... spelar man inte match nästan varannan dag också i NHL?!
Men där gick det minsann bra.
Och hur handlingsförlamad är egentligen den där familjen?
Måste bruden ha hjälp att gå också... eftersom hon uppenbarligen inte kan ta sig utanför lägenheten.

Dessutom att laget samlas kvällen innan match och "låser in sig" på hotell eller liknande är något som i princip alla fotbollslag- och ishockeylag i hela världen gjort i åtminstone tio års tid.
Varför i h-lvete tror snubben att Chimik betalar så sjuka pengar för honom?
Sannolikt för att spela ishockey och för att koncentrera sig på jobbet.
Men det verkar inte lille Nisse och hans sannolikt likvärdiga Johanna ha förstått.

Ja... lille Nisse kommenterar för övrigt sin egen ointelligens:
"Jag lagar mat länge. Jag surfar på internet. Jag läser böcker – jag är uppe i så många nu att jag nästan börjar känna mig bildad..."

Observera ordet "nästan"... för längre ner i artikeln kommer nästa grottmänniskeuttalande:
"Nu har jag fått en egen chaufför så att jag inte behöver sitta fast helt i lägenheten och kan ta mig någonstans. Inte ens taxiförarna pratar ju annat än ryska."

Är det sant?!?!?!
Vilket avslöjande... taxichaufförerna pratar ryska i Ryssland.
Jag är förbluffad.
Förresten... hur många taxichaufförer pratar annat än engelska i USA eller tyska i Tyskland eller franska i Frankrike?
Eller å andra sidan... hur taxichaufförer pratar svenska i Sverige?

Nej, lille Nisse Ekman... jag tycker verkligen extremt synd om dig, du är sannolikt den dummaste, mest inskränkta och ointelligenta människa jag läst om på mycket länge.
Ja, det var det där med att "sitta fast i lägenheten" också.
Är det någon stad i världen det verkligen finns hur-mycket-som-helst att göra i... så är det Moskva.
Och är man sportintresserad, så har man i princip dagliga matcher att bevittna live i fotboll, ishockey, basket och handboll.
I princip allt håller högsta världsklass.
Nisse... bara så att du vet.

Jag hoppas verkligen att Undicis alkoholtillstånd dras in.
Tomas Brolins krog har fått tre varningar.
Tre... man tycker onekligen att killen borde ha lärt sig efter första varningen.
Men den gamle Crystal Palace-spelaren tror uppenbarligen att han är gud och att han står ovanför lagar och bestämmelser.
Finns det någon rättvisa ryker tillståndet... och då får Brolin (som i alla intervjuer säger att han är sååååå aktiv i krogen och dess arbete) hyra in sig på någon annan krog och anordna sina "After Guldbollen"- och "After-Landskamps"-fester.

Såg för övrigt att Brolins advokat heter Thomas Bodström. Det torde vara den förre justitieministern som återgått till sitt gamla jobb.
Och varför är jag inte förvånad? Bodström frekventerade ju alltid Undici på diverse "After"..."-fester.

F-n, jag är bitter idag märker jag.

Det påstås att den lilla kaxiga icke-journalisten Ebba von Sydow, som tidigare gråtit ut för att hon blivit portad från nattklubbar runt Stureplan, blivit utsatt för hatkampanjer på nätet.

Man kan ju bara konstatera att "ingen-rök-utan-eld"-teorin är hållbar i allra högsta grad i det här fallet.

Och det är nog lika bra att Veckorevyn inte anmäler det påstådda näthetsandet.
Jag gissar att det finns mer än en person där ute som mer än gärna spär på med mer information om hur göteborgskan betett sig, agerat och uppträtt i Stockholms nattliv.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

4 comments:

Anonymous said...

Ja vissa proffs är jävligt bortskämda tyvärr.

Anonymous said...

Bortskämda är bara förnamnet... och ett väldigt snällt omdömde om Nisse Ekman...

Pedro said...

Proffs? Jag kallar inte Ekmans inställlning till jobbet proffisionell. Han må vara välbetald - men inte proffisionell...

Ekmandiggaren said...

Men ojojoj, surt sa räven.... Trodde inte att det var SÅ illa ställt med den Svenska avundsjukan, men se på sjutton, det mesta har tydligen en progress i alla fall.
APPLÅDER till dig som får Svenskar att framstå som, vad var det nu du skrev?? Just det ja, ointelligenta och på grottmänniskostadiet.
Har du taskig lön....fna fna fna
Antar att du själv fortfarande står på "tvåskenor"...Väx upp!!!