There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

1/8: Kalvar på grönbete i Amsterdam. Bögvärldens förföljelsemani.


1 August 2007:

Ni minns "Kocken", som upptäckte en naken TV-kille i hallen torkande sig med Kockens handduk, meddelar att han till slut fått in svensk TV i lägenheten.
Stolt berättade han att han tittade klassikern "Göta Kanal".
Han berättade dock inte hur han löste TV-problematiken.
Det känns dock som att han gjorde det utan den "illegalt" duschande TV-killen.
Men å andra sidan vet man aldrig med kockar.

Amsterdam blev föga förvånade en succé - och party typ 21 timmar per dygn.
Hundratals bajare på plats i Amsterdam och Utrecht och jag trivs verkligen när vuxna män är på bortamatch.
Det är mest att likna vid när kalvar släpps ut på grönbete.

Dessutom var det en fantastiskt match av Hammarby.
Jag tror faktiskt att jag aldrig sett Bajen spela så bra.
Även på läktaren dominerade Bajen.

Den holländska polisen tog dock inga chanser. Här pratar vi vallning av fans a´la 80-talet i England.
Detta drabbade dock vissa efter matchen.
Polisen körde bussade iväg alla Hammarbyare till en station utanför Utrecht och satte alla på ett tåg till Amsterdam.
Att vissa hade bagage på Utrechts centralstation brydde de sig inte ett dugg om.
Det innebar till exempel att "den spelade affärsutvecklaren", "10 000 kr-frågan" och "den förre ordföranden" tvingades resa hem till Sverige utan sitt bagage eftersom de inte hann tillbaka till Utrecht innan flyget.

"Italienaren", som inte hade köpt matchbiljett i Stockholm, kom inte ens in på matchen.
När han kom fram till biljettluckan möttes han av "You are not Dutch" och därmed var det slutdiskuterat.

Såg faktiskt två fighter i helgen. Förutom Utrecht-Hammarby även Holland-Irak i beachfotboll mitt inne i Amsterdam.
Vi orkade inte se klart den senare fighten dock. Men med tanke på att Irak vann Asia Cup i helgen kan de mycket väl ha slagit i Holland i Amsterdam.
Det finns ju en del sand i Irak, om vi säger så...

Turistandet bestod i att åka tre varv med en båt (som såg ut som en sådan landstigningsbåt i Normandie från andra världskriget) på kanalerna runt Red Light District.
För varje varv som avverkades sjöng "Radiomannen" allt äldre och mer klassiska Bajenramsor.

Nu ser jag mest fram emot lottningen av Uefa Cupen på fredag.
Jag hoppas på Cska Sofia.
Sanoj Remlow hoppas och tror på skotska Dunfermline.

Flög SAS från Amsterdam till Stockholm. Tro´t eller ej, men jag hade inget att klaga på. Men så satt jag å andra sidan på den lite finare avdelningen.
Marknadschefen för Sveriges finaste och bästa förening, var desto mer upprörd längre bak i planet.
Han fick möjlighet att inhandla drycker när kapten meddelade att det var dags att "spänna fast säkerhetsbältena och räta upp ryggstöden".
Då hade vi varit i luften i drygt två timmar.
SAS flygvärdinnor är verkligen osannolikt professionella.

Noterar att det är Gaypride i Stockholm den här veckan.
Den här spalten är inte homofob. Däremot är den fientlig mot Pridefestivaler och rabiata och militanta homosexuella.
En militant lesbian vid namn Ulrika Lahne är sponsringsansvarig för Pridefestivalen.
Hon uttalar sig i Resumé och det är verkligen det mest verklighetsfrämmande, idiotiska och okunniga jag någonsin läst.

En sådan som Ulrika Lahne hade aldrig fått utrymme att uttala sig i Ryssland.
Ni som läser den här spalten vet att Pridefestivaler inte står högt i kurs i det väldiga landet i öster.

Läs också kommentarerna till artikeln i Resumé. Jag är uppenbarligen inte den ende som är trött på militanta bögar.
Här är ett exempel:
"Bögvärldens förföljesemani börjar bli påfrestande. Alla som inte gör som vi vill är homofober, är definitionen. Och varför ska skattebetalarna vara med och dela på notan?"

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

No comments: