There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

24/5: Eder Man har del i Ancelottis framgång, SAS-strejk och fullsatt pga "plankning"

24 May 2007

Jag ska vara ärlig och erkänna att den bristande uppdateringen av denna spalt berott på bakfylla. Nu är jag dock i form igen och fingrarna liksom spritter över tangenterna.
Ni kanske såg den djupt orättvisa Milan-segern igårkväll. Hade jag varit Liverpoolsupporter så hade jag varit oerhört stolt över "The Reds".

Föga förvånande klarade inte grekerna av att arrangera en Champions League-final.
Hundratals, ja kanske tusentals, Liverpoolfans med äkta biljetter kom inte in på matchen igår. De kom inte ens fram till arenan, eftersom polis och militär stoppade dem på väg till arenan.

Tro fan att dessa fans var förbannade och upprörda och att stämningen var minst sagt hätsk.
Tänk er själva att ni investerat tusentals kronor i biljett, resa och boende och sedan inte får se Champions League-finalen på grund av att grekiska poliser och arrangörer inte klarar av sitt jobb.

Anledningen till allt detta då?
Jo, enligt arrangörerna så var Liverpools läktarsektioner helt enkelt redan fulla på grund av att arrangörerna släppt in fans med falska biljetter samt att många även plankat in på arenan.
Jo... ni läste rätt; "plankning" år 2007 på en Champions League-final.

Ni kanske såg glädjen i Milantränaren Carlo Ancelottis ansikte efter slutsignalen igår.
Jag vill med bestämdhet hävda att jag har en stor del i glädjen och Milans seger.
Det finns en bild från Köpenhamn där Eder Man (alltså jag) och herr Ancelotti poserar hållandes om varandra på en gata i Köpenhamn.
Han har kostym och ytterrock. Jag snyggt klädd i jeansjacka, halsduk och grön vietnamesisk kommunisthatt.
Under vår korta, men intensiva träff, diskuterade vi naturligtvis fotboll.
Och jag kan bara konstatera att Carlo Ancelottis tränarkarriär gått spikrakt uppåt efter den eftermiddagen.
Jag ska skicka en kopia på den bilden på oss för att påminna honom vem han har att tacka.

Marknadschefen för landets finaste och bästa förening ringde och berättade att han fått tag i biljetter till EM-kvalet Danmark-Sverige i Köpenhamn.
Men.
Resan till Köpenhamn är bokad med SAS!!!
Ni kan ju föreställa er marknadschefens reaktion när han med dessa eftertraktade dyrgripar kommer till Arlanda bara för att mötas av beskedet att SAS strejkar igen och alla flyg är inställda.
För strejka kommer de att göra. Det är det enda det där skitbolaget kan.

Hade jag varit i hans kläder skulle jag ta bilen till Köpenhamn.
Dels slipper man SAS, dels slipper han känna sig om ett Liverpoolfans som har en äkta biljett, men blir stoppad för att arenan redan är fullsatt på grund av "plankning".

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

No comments: