There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

30/6: Ölfestival i fyllans tecken. Parmaskinka till katt. Båt blir tåg och Dallas-vädjan.


30 June 2007

Lördagskvällen gick i ölens tecken. Var på "The Eight Great Moscow Beer Festival", som det officiella namnet är.
Festligeheterna pågår i åtta dagar, platsen är området utanför väldiga Luzhnikistadion (alltså gamla OS-området från 1980), det var trevligt - och det var en j-vla fylla.
Föga förvånande.
Men precis som det ska vara på sådana här tillställningar.

Jag och hotellrestaurangchefen var där i flera timmar, men såg vi inte ett enda bråk.
Det är ovanligt med tanke på fyllan och hur mycket folk som var där (tänk er typ 15 ggr större än Nacka Strand-ölfestivalen).
Däremot var det riktigt bra stämning.

Vi drack Ochakovo, Baltika, Löwenbräu, Tuborg och Klinskoe. Kanske drack vi också Yarpivo.
En halvliter för 50 rubel (ca 15 kr) är onekligen riktigt bra priser.
Nacka Strand har något att lära från Moskva, minsann.

Svenskinslagen denna kväll var att tidigare Prippsägda bryggeriet Baltika hade sitt fatlager bredvid gamla OS-simstadion där Bengt Baron och Pär Arvidsson vann guld i Moskva-OS 1980.

Det georgiska köket är, i alla fall i mitt tycke, antagligen det bästa i världen. Igår kväll var på stans bästa georgier, Tiflis.
Som vanligt blev det en fantastisk kväll och som vanligt var servicen lysande.
Och tro mig, man uppskattar de gånger man får service i den här stan.

På väg till Tiflis såg vi dessutom ytterligare ett bevis på att det finns mycket pengar i Moskva a´la 2007.
Hur ska man annars tolka det när löskatter bjuds på parmaskinka och salami på gatan?

Bajen är vidare i den finaste av alla europeiska cuper, Tipscupen (som InterToto fortfarande heter för mig).
Tyvärr hade jag inte möjligt att åka till Färöarna idag.
Den främsta orsaken till att jag inte var på plats på den vindpinade Nordsjö-ön var att jag inte hittade någon lämplig båtrutt dit.

Fina cuper kräver nämligen motsvarande transporter.
Jag hade planerat att vara sjösjuk i typ en vecka.
Först båt från det blåsiga och regniga norra Skottland till blåsiga Färöarna.
Därifrån skulle jag försöka hitta en fiskebåt eller liknande som skulle ta mig sjövägen till nästa helgs match i Cork i södra Irland.
Vi pratar alltså garanterad sjösjuka.

Nu blev det tyvärr av olika anledningar inte så. Istället måste jag nu leta en flygresa till Irland och Cork-Hammarby nästa helg.
Det får väl gå an den här gången. Dock enbart för att jag ska åka tåg till Cork från Dublin.
Till Cork måste man nämligen åka tåg.

Det är då f-n att man aldrig kan slappna och njuta.
Jag är, som bekant, i färd med att ladda ner, bränna och njuta av alla Dallas avsnitt.
Jag har i och för sig sett alla Dallas två eller tre gånger tidigare i mitt liv, men det är många år sedan och allt har gått smärtfritt de fem första säsongerna.
Men när jag nu söker efter säsong 6 hittar jag bara de nio första avsnitten.
Jag har letat på alla fildelarsajter utan att hitta resterande avsnitt.
Detta är således en vädjan till läsekretsen: SNÄLLA hjälp mig att hitta resterande avsnitt av sjätte Dallassäsongen.



















Andra bloggar om: , , , , , , , ,

1 comment:

Anonymous said...

Nackte Amateure

Erotische Cams

Sexcams