There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

7/6: Lösningen på Palmemordet. Kockar i arbete. Var är vänsterdräggen? Ugglan på ribban.

7 June 2007:

Det stora som hände idag var att vi löste Palmemordet.
Det var ganska enkelt och gick över en lunch.

Det hela började med att vi pratade om pistolmunstycken som av misstag hamnat i en kvinnas necessär. Därifrån var steget inte långt till använda kondomer som av misstag hamnat i oskyldigas mäns toalettväskor.

Nästa steg var hur man smugglar ombord "vapen" på flygplan, vilket naturligt följdes upp av hur katastrofalt dålig svensk polis var vid Palmemordet, något som sedan lika naturligt förde oss in på ämnet fulla finska buss- och långtradarchaufförer.

Den diskussionen ledde oss in på en stor man, Kenta Gustafsson, och efter några hyllningar var nästa ämne det kanske mest kända fyllot, Christer Pettersson.
Nu känns det visserligen som att jag glömt några - viktiga - ledtrådar och ämnen, men hursomhelst så kom vi fram till något som rörde Mockfjärdsvapnet och därmed lösningen på Palmemordet.

Jo, jag vet det att det låter lite rörigt... och ska jag vara riktigt ärlig så minns jag inte vem vi enades om var mördaren.
Men det vi kom fram till lät i alla fall riktigt bra, relevant och sannolikt.

Jo, förresten... det var Christer Pettersson.
Beviskedjan här ovan (munstycket, kondomerna, fulla chaffisar, etc) knöts ihop när kocken "Klon" påminde oss om nämnde Petterssons utvik i herrmagasinet Hustler, där han utmanande låg på en björnfäll.
I mitt exalterade tillstånd har jag nu glömt vem av oss som skulle kontakta Palmegruppen.

Idag har jag också sett kockar i "arbete". Observera att bilden inte är arrangerad, utan att jag tog dem så där på bar gärning.

En annan skön bild är onekligen den på de parkerade bilarna. Hur ofta sker något sådant, en på miljonen eller snarare miljarden?!

Kinas starke man, statschefen Hu Jintao, är på ingång till Sverige. Han var en av männen bakom krossandet av demonstrationen på Himmelska Fridens Torg 1989.
Jag kan i och för sig förstå att regimen reagerade som de gjorde, men jag tar naturligtvis avstånd från sättet de gjorde det på.
Hursomhelst, undrar om vänsterpacket och yrkesdemonstranterna kommer att ge sig ut att demonstrera och slå sönder skyltfönster i morgon, precis som de gjorde när George Bush var i Sverige?

På tal om kommunister och andra vänsterextrema. Läste att vänsterdräggen försökte stoppa en tillåten demonstration i Stockholm på nationaldagen.
Var var alla ni som annars gapar om demokrati då?
Och hur kommer det sig att ni inte reagerade på samma sätt i onsdags som häromveckan när bögarna stoppades i Moskva?

Sverige vann programenligt i EM-kvalet igår mot Island med 5-0. Noterar att IFK Norrköping ikväll vann i Superettan mot Sundsvall med samma siffror.
Islänningarna Gunnlaugsson och Thordarson gjorde fyra av målen. De hade kanske behövts för Island på Råsunda igårkväll.

Efter den danske supporters attack på domaren i lördags och det bisarra svenska 5-0-målet på Råsunda... så inträffade något annat helt sjukt i Helsingfors igår.
Tydligen så har en uggla övervintrat på den 28:e bänkraden på Olympiastadion i Helsingfors. Under EM-kvalet Finland-Belgien tvingades ugglan försvara sitt "hem" i ordets rätta bemärkelse.

Eller som TT skrev: "Med högkvarter på Belgiens ribba gjorde ugglan störtdykningar mot spelarna. Domaren tvingades bryta matchen i sju minuter."
Otroligt underbart.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , Andra bloggar om: ,

No comments: