There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

4/4: TV-produktionsbolagschefen avslöjad: Fuskat i squash och bitter kartongarbetare

4 March April:

Aeroflot har lagt ett bud på närmare en miljard US-dollar för Alitalia. Det känns rätt.
Aeroflot har kommit långt i sin rekonstruering och modernisering, medan Alitalia är ett statligt och misskött flygbolag som har stora likheter med ett annat statligt skitbolag, SAS.

Squashmatcherna mellan TV-produktionsbolagschefen och The Eagle, ni vet han som sadlat om från affärsman till att mest vara engagerad i dagiskollektiv, har utvecklats till en fars.
Säkra källor meddelar att TV-produktionsbolagschefen fuskat genom att inte berätta reglerna för den orutinerade The Eagle.
TV-mannen har hela tiden ställt sig strategiskt vid T-korset på banan och därmed - regelvidrigt och moraliskt förkastligt - stått i vägen för bollbanan och enkelt från denna centrala position kunnat döda bollarna.

Det hela uppdagades när de två herrarna häromdagen var på en squashkurs och instruktören gav TV-mannen ovett och bannor i mängder för dennes regelbrott samt osportliga uppträdande.
Tro fan att TV-produktionsbolagschefen inte hört av sig.
The Eagle är övertygad om att han inte bara kommer att vinna set, utan vinna hela matchen nästa gång de möts.

Herregud, fuska i sport... och jag som trodde att det var vuxna människor jag kände.

Kartongarbetaren mailade och pekade på två faktafel i mitt inlägg om honom häromdagen. Dels hävdar han att han visst vunnit ETT vad, men att detta "... senare kvittades mot ett senare vad "så att vi slapp skicka pengar hit och dit i onödan".
Just det.
Vad kartongarbetaren, i sin upprördhet, missat är att jag skrev att pengarna enbart skickades i en riktning (från "Peking" till Stockholm), vilket han själv bekräftar i och med raderna om "kvittning".
I övrigt, följer jag i sådana här sammanhang principen... "en gång, är ingen gång".

Det andra påpekandet bär spår av bitterhet. Kartongarbetaren påpekar likt ett barn att jag skrev "allsvensk" säsong och inte "svensk".
Vissa av de här vaden utspelades under en mörk period av svensk fotboll när Bajen spelade i gärdsgårdsserien.
Jag föreslog att vi skulle införa något slags handicap-system i tipsen om "högsta placering", men kartongarbetaren ville inte lyssna på det örat... helt förblindad som han var av utopin att "Peking" skulle vinna SM-guld. (Ja, ni märker att dessa vad var som att stjäla godis från småbarn.)
Det är lätt att komma och spela Allan nu.

Butter och bitter beskyller kartongarbetaren mig för att vi inte tippar längre eftersom jag ville införa sanktioner i och med att Peking åkte ur Allsvenskan.
Fakta är att Superettan numera är en väldigt enkel serie, medan Allsvenskan är jämn, tuff och stenhård.
Jag hade således föreslagit ett slags handicap-system, vilket kartongarbetaren då inte accepterade.
Nu föreslår dock kartongarbetaren i ett mail just ett sådant system och lanserar det som sin egen idé.
Ni märker själva... Eder Man i bloggvärlden har inte en alldeles lätt vardag.

1 comment:

Anonymous said...

Gillar spec. krönikan om Roma -United,

Hoppas du får en in i helvete trevlig Påsk(är lite intresserad av överskottet på damer)

Ha det bra
Hälsningar
Alla suger kuk i AIK