There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

9/4: Fotboll a´la 80-tal i England. Pris till kabel-killen.

9 March 2007:

TV-produktionsbolagschefen, som själv kallar sig "TV-mogulen", har bemött fusket i squashmatcherna och skriver bland annat att vi ska vänta med slutsatserna tills nästa match "med fundamentalistisk tolkning av reglerna" spelats".
Och.
"Det finns något som heter 'rent slag' i squash och det har Dagisförståndaren mycket svårt att utföra. Jag tror att jag kommer vinna mest på dessa nya regeltolkningar."
Ja, ni kan själva läsa att han bekräftar fusk, men gör det i överslätande ordalag.

Killen med valrosspenisarna verkar inte ha sålt någon ännu, men han vägrar gå ner i pris.
Jag bjöd 400 US-dollar för en av hans valrosskukar igår, men fick nobben.
Jag gör ett nytt försök om några dagar.

Var på Khimki-Cska Moskva igår. Det var som att åka till Vällingby för BP-Bajen. Khimki spelar även i rödsvart-randigt. Några stora skillnader fanns dock.
Det var som att gå på fotboll i England på 80-talet.
Gatorna och kvarteren var helt rensade från folk. Polis- och militärer kantade gatorna hela vägen från pendeltågsstationen till arenan.
Endast en ingång öppen för bortafansen, vilket bäddade för en oerhörd, men gemytlig, fotbollsträngsel.
Dessutom var bara en lucka öppen för försäljning.
Från pendeltåget tills att vi stod på läktaren blev vi genomsökta elva eller tolv gånger.
Som ni ser på videon fick folk in rätt många bengaler ändå.

Jag och mina polare roade oss med att räkna kablar i TV-bussen (kolla bilden), men gav snart upp. Däremot konstaterade vi att någon antagligen har koll på den där härvan. Den killen borde få ett pris av något slag.
fotboll i Ryssland ocJag tror att svenska och engelska fotbollsfans skulle gilla att gå påh bli visiterade av en kvinnlig polis i kort kjol och högklackade stövlar.

Underbart citat från ett skotskt fotbollsforum förra veckan.
Finally, Alexander Watson, Dumfries, said:
"There is far too much coverage of Rangers and Celtic in the national media. Surely there should be more attention paid to Queen of the South."

Queen of the South... ja, jävlar så bra.

Vädret är fortfarande sjukt... i morse och i förmiddags var det sol. Nu är det snöstorm igen.

Andra intressanta bloggar i bloggvärlden finns här.

Andra bloggar om: , , , , , ,