There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

1/4: Val siktad i Moskvafloden och hyllning till livsnjutare


1 April 2007:


Jag gillar humor och tokigheter, skrattar ofta och mycket... och således tycker jag om 1:a april.
Jag gillade Sysvenskans skämt om de två forskarna vid Lunds Universitet som utvecklat pantautomater för hundbajs. En automat som dessutom omöjliggör att man fuskar till sig pengar med mänsklig avföring.

Rysk TV hade också en bra grej idag. En upphetsad reporter stod vid Moskvafloden utan Gorkijparken och rapporterade att en val setts i floden. Hans rapportering varvades med bilder på människor som pekade ned mot vattnet samt inslag från studion där en forskare initierat på en karta förklarade valens långa väg på olika floder för att nå centrala Moskva.
Det var så bra och välgjort att man för en stund glömde bort att Moskva ligger hur-långt-som-helst från öppet hav.

Åt pizza med en engelsk reklammakare, en svensk kock och svensk barchef idag. Vi pratade engelsk humor och livsnjuteri.
Den här spalten älskar livsnjutare och i synnerhet idrottande sådana, typ Patrik Sjöberg, Tony Adams och George Best.
Följaktligen har nordirländska fotbollspelare alltid legat mig varmt om hjärtat. David Healy är bara en i raden.

Nordirländska fotbollsspelare är fortfarande av den gamla skolan. Det är inte ovanligt att grabbarna går ut och krökar hårt två, tre dagar innan viktiga EM-kvalmatcher.
Healy var tydligen dyngrak dagarna innan Sverigematchen, men han blev inte sämre för det och han blev heller inte avstängd av sin egen tränare.
I fredagskväll, två dagar efter Healy-SVerige 2-1, lämnade Leeds United jumboplatsen i The Championship efter 2-1 hemma mot fjärdeplacerade Preston.
Ni kan ju gissa vem som gjorde segermålet på övertid.
Och en sak till... Nordirlands manager heter Lawrie Sanchez. Leeds Uniteds dito heter Dennis Wise.
De båda var lagkamrater i The Crazy Gang. Wimbledons fullständigt galna lag i slutet av 80-talet.
Sanchez och Wise kan både alkohol och fotboll.

Till sist, Patrik Ekwall hade en bra mening i sin blogg angående nordirländska kvinnor den gångna veckan.
Jag kan bara lägga till... att de heller aldrig kommer att få någon Miss Universum eller Miss World.

No comments: