There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

31/3: Kartongarbetarens pengar åt ett håll och idioter parkerar på spårvagnsspår

31 March 2007:

Lokomotiv ägde matchen fullständigt och skapade mängder av chanser i 75 minuter.
Vi var dock bättre första fem och sista tio minuter och vann med 2-0.
När det gynnar mina lag så är jag av åsikten att fotboll går ut på att göra mål, således vann vi rättvist idag.

Är dock förbannad på kartongarbetaren i Norrköping. Under matchen skickade han ett sms med texten "Haha".
Eftersom denna människa har en förkärlek för Liverpool FC anade jag det värsta. Mycket riktigt; Liverpool-Arsenal 4-1.
Vi har visserligen slagit dem i ligan och sparkat ut dem från båda cuperna tidigare under säsongen, men det här var illa och jag gillar inte kartongarbetarens skadeglädje.

Under några år "ruinerade" jag för övrigt kartongarbetaren. Pengar skickades bara åt ett håll; från "Peking" till Stockholm.
Detta eftersom han inför varje engelsk respektive allsvensk säsong envisades med att vilja slå vad om att Liverpool skulle komma före Arsenal respektive att IFK Norrköping skulle komma före Hammarby i tabellen.
Som sagt, jag gjorde mig en smärre förmögenhet under dessa år på 90-talet och början av 2000-talet innan kartongarbetaren insåg att han helt enkelt inte kunde vinna dessa vad.

För jag vet inte vilken gång i ordningen, så såg jag idag spårvagnar stå på rad på grund av att någon idiot parkerat bilen på eller för nära spårvagnsspåret och sedan gått iväg.
Det är alltid, eller i alla fall oftast, tjejer som gör detta och detta karaktäriserar en av de negativa sidorna av Ryssland och dess befolkning.
Det finns tre orsaker till att det finns folk som gör detta. En är att dessa tjejer i 99 procent av fallen köpt sitt körkort. De andra två orsakerna tänker jag inte sätta på pränt i denna spalt. Orsaker kan låta otäcka och elaka, men är tyvärr sannerligen relevanta och sanna.

No comments: