There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

11/3: Weeping Willows bör möta våren i Moskva


11 March 2007:

Denna söndag går i fotbollens tecken. Inleder med att åka till Luzhnikistadion för att se säsongspremiären mellan mitt Cska Moskva mot Rubin Kazan. Efter en trög öppning vinner vi kassaskåpssäkert med 3-1.

Jag hatar dock Luzhnikistadion. Arenan tar 80 000, har löparbanor och man befinner sig cirka 100 meter från händelserna.
Jag längtar verkligen till Cska får en ny egen arena nästa år.

Får rapporter från Old Firm och att mitt Rangers vunnit mot Celtic. Snabbar mig på till en TV för att se Chelsea-Tottenham i FA Cupen. Jag har visserligen svårt för båda lagen, men tycker ärligt synd om Spurs, som tappar en 3-1-ledning till 3-3 på slutet. Tungt.
Men.
Jag har sett mycket Chelsea på sistone och om de inte reser sig åtskilliga klasser så åker de ur Champions League mot Valencia, torskar mot Tottenham i returen och kommer inte i närheten av Man U i ligan.

Får kontinuerliga sms-rapporter från Mr Heavy Metal om att Bajen fullständigt kör över Västerås i bandyns semifinal. Känner mig som ett barn på julafton efter 8-2 och att vi är klara för SM-final i Uppsala nästa söndag. Ska bli kul att åka dit igen. Hittills har det dock aldrig varit kul att åka ifrån Uppsala. Vi har torskat sex finaler. Det kan bara inte bli en sjunde förlust.

Mange Carlson i Weeping Willows ringer efter matchen. Mange är också uppspelt efter den säkrade finalplatsen. Vi pratar bandy, Serie B-seriefinalen mellan Napoli och Juventus som han såg i höstas samt att Weeping Willows bör göra en spelning i Moskva.
Jag tar på mig att sondera terrängen och räknar med att detta Sveriges bästa band kommer att möta våren i Moskva.

Bandens gitarrist Ola Nyström är stor vän av speedway i allmänhet och Bajen Speedway i synnerhet, medan Mr Carlson är en landets mest kända Bajare. Man kan inte annat än älska Weeping Willows.

För er vetskap ska jag "bråka" med SAS igen i morgon angående en annan incident på Arlanda för några veckor sedan.

No comments: