There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

26/3: Tony Curtis lever

26 March 2007:

Vi kämpade tappert... men vi klarade varken av Spanien-Danmark eller Portugal-Belgien i lördags natt. Någonstans under Israel-England tappade jag räkningen över antalet glas som hade inmundigats.
Söndagen ägnades således åt ett kortare besök på en marknad, men framför allt vid TV-soffan och fokus på cricket-VM.
Bangladesh slog Bermuda igår... det innebar att Indien får packa väskorna och åka hem.
Först Pakistan och nu Indien. Det här börjar likna fotbolls-VM 2002 när favoriterna åkte ur en efter en.

Allsvenskan börjar snart och Bajen är på Cypern. Det har nu gått fyra dagar utan att media hittat på något eller skrivit smörja om Bajen. Jag vet inte hur jag ska tolka det?!
Förresten, varför är det alltid Bajen som drabbas av häxjakt i media. Det där gör mig irriterad. Vi är ju knappast landets ledande fotbollsförening.

Tony Curtis lever tydligen. Det har varit lite delade meningar om detta, men Mr Heavy Metal är övertygad och när jag nu själv forskat i ämnet själv, så är även jag det.
Anledningen till denna "debatt" är att jag såg en kille hålla en skylt med namnet "Tony Curtis" när jag kom ut i avgångshallen härförleden.
Jag blev naturligtvis eld och lågor. Dels har jag aldrig sett ett kändisnamn hållas upp på en skylt tidigare på detta sätt, dels är jag ännu sjukligt nyfiken.
Orsaken till att jag inte stannade för att se om det var DEN Tony Curtis, berodde på att jag fått för mig att han var död.
Några snabba sms i bekantskapskretsen visade bara att Tony Curtis tyvärr inte berör längre. Folk vet helt enkelt inte om han lever eller är död.
Nu har vi i alla fall konstaterat att den gamle hjälten lever och jag själv har lovat mig att aldrig mer gå iväg innan jag sett personen ifråga om jag ser en skylt med något namn som gör mig nyfiken.

Såg även del 1 och del 2 av "Ordförande Persson" igår... och jag förstår faktiskt inte Mona Sahlins upprördhet. Persson ger faktiskt fler positiva omdömen än negativa.

1 comment:

Anonymous said...

Tony Curtis berör fortfarande I allra högsta grad! efter att ha sett filmen "some like it hot" häromdagen kan jag bara konstatera att Jack Lemmon, och Tony Curtis, samt Marilyn Monroe, fortfarande är bäst.