There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

29/3: Reklamblock i 80:e minuten i arabiska ART Sport

29 March 2007:

Det finns några konstateranden att göra efter gårdagskvällen.
Bland annat stiftade jag bekantskap med TV-kanalen ART Sport. Det visade sig vara en arabisk kanal som inte visade någon information i rutan, inte den aktuella ställningen i ena hörnet, inte byten, ingen skylt i rutan på målskyttarna.
Det är ju tur att man känner till spelarna i alla fall, i synnerhet David Healy.

De som känner mig vet att jag är svag för brittisk fotboll och jag gillar Nordirland. David Healy karaktäriserar mycket av det jag gillar.
Och visst är det underbart. Healy platsar knappt i Leeds United, som är jumbo i engelska The Championship, men han är f-n i mig hela Europas skyttekung just nu.
Otroligt stort.

Hade världens näst sämste förbundskapten (Lars Lagerbäck) spelat med Max von Schlebrügge... så hade Sverige vunnit igår och i praktiken varit klart för Österrike/Schweiz.

Världens sämste förbundskapten är Steve McLaren och det är en gåta hur han fick jobbet överhuvudtaget.
Jag har dock sällan eller aldrig sett så förbannade fans som de engelska igår när spelarna och ledarna gick ut till halvtidsvilan efter 0-0 mot Andorra.

Jag såg för övrigt bara andra halvleken av Sverige-fighten igår. Några norrmän hade bokat Turkiet-Norge och hade förtur, eftersom just Norge och Sverige sändes över samma dekoder.
Jag var oerhört upprörd, i synnerhet eftersom jag har synnerligen svårt för Norge... jag lugnade dock ner mig när 1) jag upptäckte att en av norrmännen som bokat var en gammal vän som jag inte sett på åtta år och det blev ett kärt återseende, 2) jag fick njuta av att Norge tappade en säker 2-0-ledning till 2-2 på två målvaktstavlor.
Arabiska ART Sport... jo, förutom minst sagt bristfällig information i rutan. I 80:e minuten slängde de dessutom in ett reklamblock på 1,5 minut. Detta var för övrigt det första reklamblocket man slängde in.
Man kan ju stilla undra hur den producenten resonerade för att komma fram till denna aktion.

Idag är det sommar i Moskva. Plus 18 grader, killar i skjortärmarna och kvinnor i kjolar. Sommar som vinter... trafiken är dock lika hemsk som vanligt.

No comments: