There´s only one B in Brest.

Som liten parvel "lärde" jag mig att Europa var området mellan Brest och Brest. Alltså Brest vid franska Atlantkusten och Brest i Vitryssland, som då var gräns mellan Polen och Sovjet. Det här var mitten på 70-talet när någon intalade mig detta om Europa. Inte så långt senare blev jag vis nog att själv konstatera att Europa minsann sträckte sig ändå bort till Ural.
Den här sidan handlar om allt möjligt från Brest till bortom Brest.

5/3: Känner SAS-hatet

5 March 2007:

Känner på kvällen att SAS-hatet inom mig växer. Sedan åratal undviker jag i möjligaste mån att flyga med detta skitbolag, men nu har min vän och kollega med bolaget och jag känner redan att det kommer att bli problem i morgon.

Att SAS överlever som bolag är för mig en gåta. Dels för att det är ett skitbolag som flyger med små och gamla pappersvalor till flygplan, dels för att servicen är den sämsta bland alla kända flygbolag och dels för att man måste betala till och med för kaffet (även om du betalat 6 000 kr för biljetten.
Sist men inte minst har vi ju de ideologiska skälen också. Vi har nämligen inte ens ett eget flygbolag, utan delar det med Norge och Danmark. Det första en ny nation gör vid bildandet/utropandet är att skapa eller lansera en flagga. Punkt nummer två på agendan är att starta ett nationellt flygbolag.
Sverige glömde bort det och SAS blev resultatet..

Avslutar kvällen med att få några timmars uppdatering kring Bajen Speedway. Det ser bra ut. Starka nyförvärv. Fantastisk bredd.
Det blir SM-final i höst.

No comments: